sábado, 24 de mayo de 2008

SOM FINALISTES AL PREMI IFICCIONS AMB "DROPS"

Hola a tots, ja sabeu que vam presentar el nostre vídeo "DROPS" al concurs IFICCIONS de la revista SECUNDÈRIA i ens acaben de comunicar que som finalistes, de moment. Només es podia posar el nom d'un alumne per inscriure la pel·lícula a concurs i vam posar el nom d'alumne: Javi Rodríguez, que és un àlies del grup
NO HEM GUANYAT, PERÒ HEM PARTICIPAT!!!!










jueves, 8 de mayo de 2008

MAPES CONCEPTUALS

Els mapes conceptuals són poderoses eines per estructurar el pensament i produir textos eficaços.
PER TAL QUE PUGUEU DEMOSTRAR EL VOSTRE NIVELL DE CONEIXEMENT I DOMINI D'UN TEMA, PODEU PRESENTAR GRÀFICAMENT ELS CONCEPTES APRESOS, RELACIONAR-LOS ENTRE ELLS I AMB ELS CONEIXEMENTS PREVIS QUE EN TINGUEU.

Si feu clic a l'enllaç podeu veure un power point que ho explica molt bé amb exemples:

POWER POINT MAPES CONCEPTUALS

Podeu REGISTRAR-VOS AMB EL VOSTRE NOM D'USUARI I CORREU DE GMAIL al link de sota per tenir a la vostra disposició un generador de mapes conceptuals en línia -això sí, en anglès, que us anirà molt bé per aprendre'n una mica més.

GENERADOR DE MAPES CONCEPTUALS

QUÈ ES TWITTER


Microblogging?No, el microblogging no és un bloc escrit per gent molt petita, tampoc un bloc amb una lletra i unes imatges minúscules i no aptes per a lectors que pateixin presbícia. El “micro” fa referència a la llargària dels posts: 140 caràcters com a màxim.
Per a que us feu una idea de fins a quin punt són curts els posts que es poden escriure en un bloc d’aquest tipus, us direm que fins AQUÍ, en portem escrits 326 de caràcters, més del doble del que és permès.
Els creadors de serveis de microblogging, dels quals Twitter n’és el més conegut i emprat arreu, asseguren que la gràcia del invent és que permet saber en tot moment què estan fent amics, coneguts i familiars – el lema de Twitter és What are you doing? – com una manera de conèixer-los millor i d’enfortir-ne els lligams.
Així, un cop registrats i identificats, només haureu d’invitar-los i començar a dir-vos què esteu fent en aquell moment. Frases com: estic llegint un llibre de Mendoza, m’estic preparant una truita per sopar, estic escoltant l’últim de la Winehouse i m’encanta, m’avorreixo em sembla que me’n vaig al cine…
Què?, penseu que és una ximpleria? No ens sorprèn, molta gent ho pensa.O, al contrari, penseu que és una idea genial? Tampoc ens sorprèn, molta gent ho pensa també.El que sí ens sorprendria és que us deixés indiferents.
Si voleu sortir de dubtes, potser el millor que podeu fer és provar-ho. De moment, podeu mirar-vos aquest vídeo que us mostra amb més detall el funcionament de Twitter.

VIDEO :FES CLIC AQUÍ

martes, 6 de mayo de 2008

NOVES TECNOLOGIES DE LA COMUNICACIÓ: ENLLAÇOS ÚTILS

PER SABER-HO TOT D'UNA VEGADA SOBRE LA WEB 2.0

MAPA CONCEPTUAL AMB TOTA LA INFORMACIÓ SOBRE LA WEB 2.0 AMB LINKS ACTIUS: fes clic AQUÍ

Este cortometraje define de manera fabulosa los retos que nos plantea Internet. El autor es Michael Wesch y sus conclusiones son precisas y relevantes:
El texto digital ya no solo sirve para enlazar información.
El hipertexto tampoco.
La Web es para conectar la gente. La Web 2.0 enlaza la gente.
Gente compartiendo, intercambiando y colaborando.
Tendremos que repensar unas cuantas cosas…
Los derechos de copia, de autoría, las identidades, los gobiernos y la manera de gobernar. Repensar la ética, las estéticas, la retórica.
Repensar la privacidad, el comercio, el amor, la familia y a nosotros mismos

Michael West, profesor de antropología cultural de la Universidad de Kansas y autor de este vídeo, retrata a la Web 2.0 en unos pocos minutos.
Via Álvaro Ramírez Ospina y Teresa Sandoval

VIDEO


Un vídeo aún más:
Muy buena presentación realizada por Jeff Brenman basándose en el contenido de Karl Fisch.
Se recomienda para quellas personas que creen que el CAMBIO DEL SISTEMA EDUCATIVO todavía puede esperar unos años o no va a llegar. Ante todo también para todos aquellos que creen que todavía se puede y debe mantener un sistema educativo basado en la trasnsmisión del conocimiento, en los libros de texto y en reproducir lo que te trasnmiten.

VIDEO

ENLLAÇ A UN ARTICLE DE TÍSCAR LARA EN QUÈ ENS EXPLICA PER QUÈ FEM SERVIR ELS BLOCS EN EDUCACIÓ.

fes clic AQUÍ


.......................................................................................................................................................................

SOBRE LA SIGNATURA
Mireu aquest vídeo que va guanyar el festival de Cannes de l'any passat. És d'Amnistia Internacional i parla de la força de la signatura de cadascú per reparar injustícies. Feu clic a l'enllaç.

SIGNATURE

SOBRE ELS JOVES I LES NOVES TECNOLOGIES

El dia 22 d’abril, de 9 a 13.30 h, es va celebrar la primera Jornada TIC Joves al Citilab de Cornellà de Llobregat. Aquesta jornada pretén posar de manifest la visió que tenen els joves de les Tecnologies de la Informació i la Comunicació i els usos que en fan en la seva vida quotidiana, tant des del punt de vista educatiu com d’oci.

La jornada vol tenir un caire innovador en el sentit que els joves de tres centres públics de Catalunya seran els que marcaran el debat amb les seves experiències i reflexions. Els experts que han realitzat estudis sobre el tema faran les seves aportacions fent referència al que expressen els joves. La jornada no serà només presencial, ja que serà retransmesa per Internet i s’hi podran fer aportacions a través de xat.

http://www.ticjoves.cat/index.html

SOBRE ELS MESTRES DE LA REPÚBLICA I L'ESCOLA NOVA

Un vídeo interessant sobre pedagogia